ترجمه مقاله انگیزه رفتار خدمات به مشتریان کارکنان آژانس های مسافرتی و رفتار شهروندی سازمانی، نقش مبادله رهبر- عضو و گرایشبازاریابی داخلی در 25 صفحه فارسی ورد قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی
عنوان فارسی :
انگیزه رفتار خدمات به مشتریان کارکنان آژانس های مسافرتی و رفتار شهروندی سازمانی، نقش مبادله رهبر- عضو و گرایشبازاریابی داخلی
عنوان انگلیسی :
Motivation of travel agents' customer service behavior and organizational citizenship behavior: The role of leader-member exchange and internal marketing orientation
تعداد صفحات فارسی : 25 صفحه ورد قابل ویرایش
سطح ترجمه : متوسط
شناسه کالا : brll
دانلود رایگان مقاله انگلیسی : http://ofmas.ir/dlpaper/brll.pdf
دانلود ترجمه فارسی مقاله : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین 22 هزار و 500 تومان قادر به دانلود خواهید بود .
بخشی از ترجمه :
چکیده
رفتار خدمات به مشتریان آژانس های مسافرتی (CSB) و رفتار شهروندی سازمانی (OCB) برای موفقیت یک آژانس مسافرتی کوچک بسیار مهم می باشند. با توجه به نظریه مبادله اجتماعی، این رفتارها را می توان با مبادله رهبر-عضو (LMX ، تبادل بین کارکنان آژانس های مسافرتی و سرپرستان خود) و گرایش بازاریابی داخلی (IMO ، تبادل بین کارکنان آژانس های مسافرتی و سازمان خود) برانگیخت. علاوه بر این، این دو رابطه مبادله،هم وابسته هستند. داده ها از یک بررسی دو مرحله ای از 288 آژانس مسافرتی مشغول به کار در هنگ کنگ از طریق مدل سازی سلسله مراتبی خطی تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها نشان می دهد که مبادله رهبر- عضو با رفتار شهروندی سازمانی کارکنان آژانس های مسافرتی ارتباط مثبتی دارد، در حالی که گرایش بازاریابی داخلی با رفتار خدمات به مشتریان کارکنان آژانس های مسافرتیزمانی دارای ارتباط مثبت است که مبادله رهبر- عضو کم باشد. علاوه بر این، کیفیت یک رابطه مبادله بربرتری سایر روابط تاثیر می گذارد. این مقاله با دلالت بر تئوری و عمل نتیجه گیری می کند.
Abstract
Travel agents' customer service behavior (CSB) and organizational citizenship behavior (OCB) are pivotal to the success of a retail travel agency. According to social exchange theory, these behaviors can be motivated by leader–member exchange (LMX, exchange between travel agents and their supervisors) and internal marketing orientation (IMO, exchange between travel agents and their organizations). In addition, the two exchange relationships are interdependent. Data from a two-phase survey of 288 travel agents working in Hong Kong were analyzed through hierarchical linear modeling. The findings indicate that leader-member exchange is positively associated with travel agents' organizational citizenship behavior, whereas internal marketing orientation is positively associated with travel agents' customer service behavior only when leader-member exchange is low. Moreover, the quality of one exchange relationship affects the salience of the other relationship. The manuscript concludes with implications for theory and practice.